اجرای پروژه توسعه شبکه آبیاری قطره ای با 70 درصد پیشرفت فیزیکی از بلوارها و بوستان های سطح شهر

شهردار سراب از اجرای طرح توسعه شبکه آبیاری قطره ای با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در محدوده ی شهر سراب  خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سراب، محمدرضا علیپورآزاد، شهردار سراب گفت: در راستای اجرای طرح توسعه شبکه آبیاری قطره ای با هدف حفظ و گسترش فضای سبز شهر سراب  با رویکردصرفه جویی در مصرف آب ، عملیات اجرای این پروژه با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در چندین فاز در حال اجرا می باشد.
علیپورآزاد در ادامه گفت هفت فاز این طرح با صد درصد پیشرفت فیزیکی اتمام یافته که از جمله آنها می توان به فاز اجرایی (میدان هفت تیر-میدان انقلاب) ، (میدان انقلاب-میدان الغدیر)،(میدان الغدیر-میدان ولایت)، پارک خاتم انبیا، (میدان توحید-میدان آزادی) (بلوار شهید چمران)، (میدان آزادی-میدان بزقوش)اشاره کرد. در فازهای بعدی نیز اسن پروژه در پارک معلم، پارک مسافر، میدان ولایت، تقاطع تاجیار میدان توحید در حال اجرا می باشد.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر با مشکل کم‌آبی و بحران آب روبه‌رو بودیم، افزود: انتخاب شیوه آبیاری مناسب نقش بسزایی در یک پروژه آبیاری و موفقیت آن ایفا می‌کند، از این‌رو رویکرد ما آن است که از آبیاری سنتی فاصله بگیریم و به آبیاری مدرن و مکانیزه روی آوریم تا بتوانیم راندمان آبیاری را افزایش دهیم.
علیپورآزاد خاطرنشان کرد: از مزایای آبیاری تحت‌فشار صرفه‌جویی، افزایش راندمان تا ۶۵ درصد، توزیع یکنواخت آب، بهره‌وری آب، بهبود مدیریت، افزایش کیفیت و عملکرد، تأمین آب به‌موقع و به‌اندازه متناسب با نیاز آبی گیاه است.

روابط عمومی

روابط عمومی شهرداری سراب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ساماندهی میدان امیرالمونین

چهارشنبه 26 مهر 1402
ساماندهی میدان امیرالمونین در دستور کار شهرداری سراب