معرفی روستای آبرس سراب در دهستان رازلیق

معرفی روستای زیبای ابرس در دهستان رازلیق سراب در استان اذربایجان شرقی

آبرس (آوارس) نام یکی از چشمه‌های استان آذربایجان شرقی است. همچنین نام روستایی است که در دهستان رازلیقبخش مرکزیشهرستان سراب و در ۱۱ کیلومتری شهر سراب واقع شده‌است. بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵، جمعیت این روستا ۳۱۸ نفر ( ۷۰ خانوار) بوده‌است.

راه دسترسی به این روستا آسفالت می باشد. این روستا با مرکز شهرستان سراب 9 کیلومتر فاصله دارد. جهت دسترسی به این روستا باید از روستای شیره جین عبور کرد.

این روستا یکی از جذاب ترین و زیبا ترین روستا های شهرستان سراب به حساب می اید که پوشیده از چمنزار های سر سبز و انواع درختان میوه دار است. ابرس راس اب است و چشمه های اب های طبیعی و سد ان از مکان های گردشگری این روستا هستند.


ابگرم ابرس : آب چشمه توأم با گاز از زمین خارج مى‌شود و حوضى را تشکیل مى‌دهد ، که اهالى از آن براى استحمام استفاده مى‌کنند

آبرس نام روستایی است که در دهستان رازلیق بخش مرکزی شهرستان سراب و در ۱۱ کیلومتری شهر سراب واقع شده‌است.

این روستا دارای یک آب گرم درمانی بود  که متاسفانه بخاطر خشکسالی از بین رفت این آب گرم معدنی از خواص طبی بخصوص روی پوست آثار التیام بخشی داشت .

این روستا به خاطر واقع شدن در کنار سد تاجیار و همچنین قرار گرفتن در مسیر روستای گردشگری میرکوه و واقع شدن در دامنه کوه که هوای بی نظیری را به ارمغان اورده دارای طبیعتی رویایی به خصوص در مسیر ورودی روستا می باشد.

روابط عمومی

روابط عمومی شهرداری سراب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

معرفی روستای آغمیون در دهستان آغمیون شهرستان سراب

دوشنبه 15 فروردین 1401
روستای آغمیون یکی از روستاهای زیبای شهرستان سراب است، این روستا مرکز دهستان آغمیون و در 13 کیلومتری سراب واقع شده است، امروز از سراب نیوز به معرفی کامل روستای آغمیون خواهیم پرداخت